מהי "שפת ביטוח" ?

שפה היא דרך תקשורת המאפשרת יצירת קשר בין תרבויות או קבוצות אתניות / חברתיות באמצעות קולות, צלילים, קודים, שפת הסימנים ושפת הגוף.

אולם, הקושי האמיתי בא לידי ביטוי בהבנה של שפה מקצועית, כדוגמת השפה המשפטית.

בדומה לשפה הזו, בעולם הביטוח והפנסיה – יש את שפת הביטוח שהיא לא פחות "מפחידה" ולומדים אותה תוך כדי ניסיון של שנים בטיפול בלקוחות, תביעות ולמידה תוך כדי תנועה.

שפת הביטוח, עוזרת לנו הסוכנים, לייצג נאמנה את הלקוחות בשעת האמת ולמצוא עבורם פתרונות יצירתיים.

כמובן, שכל חברת ביטוח מדברת בניב שפה ייחודי משלה – והתפקיד שלנו היא לשלוט בכל הניבים כדי שנוכל להגיב במהרה ולשמור על הזכויות של הלקוחות שלנו.

pro-bit-75

מאת סו"ב ציון פדלון
מומחה לתכנון פנסיוני, פיננסי וניהול סיכונים

אז איך זה בא לידי ביטוי בחיי היום יום של סוכן ביטוח פנסיוני?

הנה סיפור מעניין (וקצת מרגיז) שממחיש את זה:

בפגישת ניתוח תיק לקוח שגרתית, הגיעה אל משרדי כמדי שנה לקוחה עצמאית ומבוגרת לעבור על התיק הפנסיוני שלה ולבחון האם יש צורך בהפקדות טרם סוף השנה על מנת למקסם את הטבות המס אשר מגיעות לה, בהתאם להכנסות השנתיות מהעסק.

בפגישתנו, עלה ממצא חריג – החיסכון בקרן הפנסיה אשר היה ברשותה, נותר ללא הפקדות מספר חודשים, ללא ידיעתה.

הפסקת ההפקדות, גררו את הפיכת הקרן פנסיה ללא פעילה. והמשמעות היא שבמצב הזה, חברת הביטוח יכולה להקפיץ את דמי הניהול למקסימום האפשרי וגם "למחוק" את הזכויות הביטוחיות שהלקוחה צברה לאורך השנים.

בנוסף, והגרוע מכל, מצבה הבריאותי של הלקוחה החמיר בשנים האחרונות.

שפת הביטוח היא שפה מורכבת, בעלת כמה ניבים – וסוכן ביטוח איכותי חייב לשלוט בכולם כדי לייצג את לקוחותיו נאמנה

– ציון פדלון

אם כך מה ניתן לעשות על מנת להשיב את קרן הפנסיה אל מצבה האופטימלי?

על מנת להחיות בשנית את הקרן פנסיה והפיכתה מ"לא פעילה" ל-"פעילה" נדרש מהלקוחה למלא הצהרת בריאות מחדש ולהצהיר על הבעיה הרפואית.

המשמעות של ההצהרה הזו – החרגת הבעיה הרפואית ממנה הלקוחה סובלת ואפשרות של אי תשלום בשעת הצורך במידה ותצוץ בעיה תפקודית אשר תמנע ממנה לעבוד כראוי.

ומה בפועל סוכן ביטוח פנסיוני מקצועי אשר דובר את השפה הביטוחית עשה?

לאחר מחקר מעמיק, פנייה לגורמים הרלוונטיים בחברה ואיתור הכשל התפעולי מצד חברת הביטוח – התברר כי הלקוחה לא עצרה את הפקדותיה מיוזמתה וחברת הביטוח היא זו ש"פספסה" את ההפקדות.

כתוצאה מכך, למרות, מסגרת הזמן הקצרה שנותרה להחיות את קרן הפנסיה עד לתום השנה הקלנדרית – הלקוחה הצליחה להשלים את הפקדותיה בקרן הפנסיה ללא מילוי הצהרת בריאות, דמי הניהול המקוריים חזרו להיות בתוקף. והכי חשוב, המשימה הושלמה בהצלחה ללא פגיעה בזכויות הלקוחה.

רוצה להתייעץ עם ציון פדלון?

בלחיצה על שלח הנך מאשר את פרטי התקנון